De eerste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Leoni Gils - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Leoni Gils - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Door: leonivangils

Blijf op de hoogte en volg Leoni

11 Februari 2012 | Suriname, Paramaribo

Ik ben gearriveerd in Paramariboooo!!!!

Dinsdagavond zijn we laat aangekomen. De vlucht was heel goed gegaan, een beetje lezen en ik had The Hangover 2 gekeken dus het was eigenlijk zo voorbij! We werden opgehaald door Harold, de vader van onze huisbaas Ernest. Hij woont eigenlijk ook in Nederland maar verblijft hier nu nog 3 weken. Erg handig want hij kan ons nu een beetje wegwijs maken.

Zo hebben we woensdag een tour door Paramaribo gemaakt, Harold reed en wij zaten met z’n zevenen bij hem in het busje. We hebben een beetje rondgereden overal en hierdoor kreeg je wel een goede indruk van Paramaribo. Het lijkt helemaal niet op een stad vind ik. Het is best groen en alles is ruim opgezet. Niet zoals wij steden gewend zijn, hutje mutje op elkaar. Het is apart om te zien dat er veel verschillen zijn in huizen. Er staan hier echt krotten waarvan je denkt dat ze elk moment in elkaar storten en waarvan je niet snapt dat er mensen in wonen, maar daarnaast kan weer makkelijk een vet groot huis staan. Wij hebben het met ons huis best luxe voor hier. We hebben dus 2 huizen op 1 erf, en eigenlijk zou ik samen met Sietske, Eva en Amanda in het achterste huis verblijven. Maar omdat het voorste huis nu nog bezet is door Harold en nog een andere vrouw verblijven we nu voor 3 weken met z’n allen in het achterste huis. Dat gaat eigenlijk ook makkelijk en is wel gezellig!

Even terug naar de stadstour want ik zie dat ik afdwaal haha. Eerst hebben we een beetje rond gereden en daarna gingen we naar de Surinaamse bank om geld om te wisselen. Hier betaal je namelijk met Surinaamse dollars (SRD’s). Bij de bank hebben we al uitgebreid kennis gemaakt met de Surinaamse mentaliteit (relaaaaaaxxxxt). We hebben namelijk bij elkaar wel 3 uur zitten wachten. Daarna nog naar een meubelzaak geweest want er ontbraken 2 kasten in ons huis, ook hier weer rustig een uurtje gewacht. Ik zou denken ‘je wijst een kast aan en je betaald’, maar zo snel gaat dat hier dus niet haha. Gelukkig wisten we toen nog niet wat er de volgende dag zou gebeuren…

’s Avonds waren we gezellig uit eten geweest bij een mooi restaurant aan de rivier met de hele groep, ook de 4 andere pabo’ers die hier al iets langer zitten voor hun minor. Een gezellige avond!

Donderdag moesten we weer vroeg op want we gingen ons MKV (visum) verlengen. Ook hier werd ons wachten weer flink op de proef gesteld. We zijn er van half 9 tot 16.00 mee bezig geweest. Toen we om 13.00 dachten dat we klaar waren, kregen we nog een nummertje en moesten we naar de laatste ruimte om te wachten. Ik had nummer 51 gekregen, bleek dat ze pas bij nummer 24 waren! We zijn toen nog gauw even wat gaan eten en uiteindelijk hebben we tot half 4 moeten wachten… Over 6 weken moeten we nog een keer terug en dan is alles geregeld als het goed is!
’s Avonds zijn we voor het eerst gaan stappen. Samen met de andere 4 pabo studenten zijn we naar Havana gegaan. Een mooie discotheek met leuke muziek! Waar ik wel erg aan moet wennen is dat de mannen best opdringerig zijn, heel anders dan in Nederland.

Gisteren en vandaag dagen hebben we niet zo heel veel gedaan. Vooral gechilled bij het huis, boodschappen gedaan en even naar de stad geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog wel heel erg aan dit leven moet wennen. In Nederland heb ik altijd veel te doen, kan ik overal heen waar ik wil. Hier zit je toch vooral met z’n allen in dit huis en heb je veel vrije tijd en weinig verplichtingen. Ik moet nog leren om echt te relaxen en ontspannen, ik wil graag veel dingen doen en overal heen. Dat gaat niet heel makkelijk, omdat we toch nog wel een eindje lopen van het centrum zitten pakken we meestal een taxi. Maandag begin in met mijn stage, ik ben erg benieuwd!

Morgen gaan we ons eerste uitstapje maken meer naar het binnenland, we gaan naar Klaaskreek, Berg en Dal en Brownsberg. We moeten 2 uur rijden met de auto en daarna nog met de boot. Ik ben heel erg benieuwd en heb er veel zin in! Vanavond gaan we nog met z’n 11en uit eten bij Zus&Zo, gezellig!
Ik denk dat dit al wel weer lang genoeg was (als jullie nog niet afgehaakt zijn haha). Tot de volgende keer weer!

Groetjes xxxx Leoni

  • 11 Februari 2012 - 23:58

    Debbie Van Ee...:

    hee eleoni!!! Leuk verslagje!!!! Jaaa heerlijk relaxen, zonnen,, etc.... Genoeg boekenvoer bij je???!!!

    Heel veel plezier en als je leert relaxen, geniet je meer! Dikke kussss

  • 12 Februari 2012 - 10:52

    Bojoura:

    Hey Leo,

    Lekker chillen dus... gewoon doen en na 3 maanden ga je weer als een speer..hahaha Fijn dat de vlucht snel voorbij was. Have fun en pas goed op jezelf.

    xx Bo

  • 12 Februari 2012 - 11:26

    Bram:

    Ik was al afgehaakt.. uhh ik bedoel ´om´ bij ik ben :P

    Klinkt leuk, Komt goed! ;)

  • 12 Februari 2012 - 11:53

    Simone:

    Heee Leo!

    Wat fijn om al eventjes een berichtje van je te lezen!! :)

    Jaaa zal wel heel wennen voor je zijn.. alles zo relaxed en hier in nederland alles gehaast.. maar aan het einde zul je zien dat het relaxte ook wel ff fijn is.. alles op zijn gemak.. weinig stress heerlijk toch! Je moet er idd nog eventjes aan wennen!
    Maar wel gezellig dat je al lekker uit bent geweest en uit eten bent geweest!

    Gezellig met zn 7e :D!

    Alvast heeeeel veel succes je eerste stage dag!

    & is was het nu een erg grote klap die omschakeling van - 10 naar + 30 graden :P ?!!

    SPreek je snel! Groetjes daar!
    XXX

  • 12 Februari 2012 - 12:07

    Janneke:

    Het verslag kan me niet lang genoeg zijn! Fijn dat je goed bent aangekomen. Dat relaxen komt vanzelf... boekje lezen, uitzending gemist kijken, kaarten.. komt goed!
    X

  • 12 Februari 2012 - 21:25

    Marijn:

    Hoi leo!

    Leuk verslag, ik ben nog lang niet afgehaakt, Kan me niet lang genoeg zijn! Heel veel succes morgen! Ben benieuwd hoe het er daar allemaal aan toegaat!

    Groetjes van ons allemaal! XXX

  • 17 Februari 2012 - 19:02

    Els Van Loosdrecht:

    Leuk om je verslag te lezen! Je hebt al redelijk wat ondernomen toch? Ben benieuwd hoe het op je stageschool zal zijn. Heel veel plezier en geniet ervan.. Wacht je volgende verslag met plezier af. Groetjes uit Wolluk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stage in Paramaribo!

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2012

Byebye Suriname!

02 Mei 2012

Bezoek!

14 April 2012

Pasen en Curacao!!

28 Maart 2012

Stage en Galibi

14 Maart 2012

Een paar weekjes verder, Holi Phagwa en Botopasi!
Leoni

Samen met Bram ga ik op reis naar Azië!

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 13984

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 04 September 2016

Backpacken 2.0

04 April 2013 - 08 Augustus 2013

AZIE!!

07 Februari 2012 - 20 Mei 2012

Stage in Paramaribo!

Landen bezocht: