Welcome to Thailand! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Leoni Gils - WaarBenJij.nu Welcome to Thailand! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Leoni Gils - WaarBenJij.nu

Welcome to Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Leoni

09 April 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Hoi allemaal!

Hier issie dan, mijn eerste blog vanuit Azie! Thailand welteverstaan :) We maken hier zo veel mee, ik ben hier pas sinds vrijdag maar ik denk dat een lang verslag gaat worden! Ik probeer het een beetje bij te houden, zodat het niet super veel is om te lezen en dat ik zelf ook nog weet wat ik heb gedaan haha.

Afgelopen donderdag 4 april vertrokken Sietske, Tom en ik om 21.20 naar Bangkok! We vlogen via Dusseldorf met een tussenstop in Dubai van ongeveer 3 uur. De hele vlucht is erg goed gegaan. Ik had gelukkig best wat kunnen slapen. Om 19.00 lokale tijd arriveerden we in Bangkok! Er was eerst nog wat onduidelijkheid over waar we precies moesten zijn voor ons visum, maar uiteindelijk zijn we toch in de goede rij gaan staan! Daarna onze backpacks van de bagageband afhalen, ze waren er meteen! En toen in de trein naar het centrum van Bangkok. Vanuit daar werden we met z’n drieën en al onze bagage in een tuktuk gepropt en naar het adres van ons eerste hostel gereden. Het hostel heette Rambuttri Village, en was erg groot en netjes. Er was zelfs een zwembad op het dak! Helaas konden we niet meer gaan zwemmen want het gaat om 6u dicht. We zijn wat gaan eten in het straatje van ons hostel en toen gauw slapen want we waren kapot van de lange reis!

De volgende dag (zaterdag) eerst lekker uitgeslapen en wat gegeten. We zagen nu pas echt goed waar we terecht waren gekomen, want toen we aankwamen was alles al donker. We zitten in een gezellig backpackersstraatje vlak bij Khao San Road (dé super drukke backpackersstraat). Er zijn verschillende eettentjes en kraampjes in onze straat. We zijn eerst even bij ons zwembad gaan zwemmen en nadat we onze eerste rijst op hadden gingen we een stukje lopen. Ik raakte aan de praat met een tuktukbestuurder, hij vertelde dat het elke zaterdag ‘Buddha day’ is, je hoeft dan geen entree te betalen bij tempels. Hij wilde ons voor 15 baht (30 cent ofzo) overal heen rijden. We vertelden hem dat we nog treintickets wilde kopen voor Chang Mai (in het noorden), hij bracht ons toen naar een reisbureau. Hier hebben we gelijk wat tripjes geboekt voor de komende dagen. Daarna zijn we naar verschillende tempels geweest en een hele grote ‘standing Buddha’. Alles is met veel goud en erg kleurrijk, heel mooi om te zien! Tijdens de tuktukrit konden we gelijk al veel van Bangkok zien. Het is een drukke stad en alle mensen leven op straat, overal zijn (eet)kraampjes en er hangt overal een hele typische lucht. Het is trouwens ook erg warm! Als je in de tuktuk zit krijg je gewoon warme golven (vervuilde) lucht in je gezicht, net een fohn! Na de tempels zijn we even terug gegaan naar het hostel en ’s avonds hebben we op Khao San Road gegeten en daar lekker rondgelopen. Er zijn daar heeeeeel veel kraampjes en winkeltjes. Ze lopen rond met de gekste dingen zoals gefrituurde schorpioenen op stokjes, mmm! Ik had nog een paar dingen nodig zoals een rugzak en zonnebril, dus die heb ik hier gekocht. Alles is super goedkoop!

Zondag was onze tweede dag in Bangkok. (Waarschijnlijk door de jetlag) konden we alle drie niet in slaap komen en ’s ochtends juist niet uit ons bed komen. We hebben het allemaal heel relaxed gedaan omdat we wisten dat we toch nog vaker in Bangkok zouden terugkomen. We zijn met een tuktuk naar ‘The Golden Mountain’ geweest. Dat was een soort tempel op een berg. De weg van onderaan de berg naar boven was erg mooi! Het was net of je in het tropisch regenwoud liep met mooie bloemen en planten, watervalletjes, maar ook (Buddha)beelden en grote klokken. Boven aan gekomen kon je uitkijken over heel Bangkok! Daarna niet veel bijzonders meer gedaan. Geskyped met Bram en met thuis, weer wat gegeten en nog naar Khao San Road. We wilden een beetje op tijd terug in het hostel zijn om onze tassen in te ruimen (na 2 dagen was het al één grote teringzooi op onze kamer) en vroeg gaan slapen.

Helaas konden we weer niet in slaap komen, maar toch ging de volgende dag (maandag) om 06.00 de wekker (maar 4 uur geslapen). We werden om 07.00 opgehaald voor ons eerste tripje, naar Kanchanaburi! Na 2 uur in een busje te hebben gezeten kwamen we aan bij een herdenkingsplaats/massagraf van alle oorlogsslachtoffers. Daarna gingen we naar een heel verouderd oorlogsmuseum, niet zo boeiend maar eigenlijk ook omdat ik niet zo veel van die oorlog afwist... Een man liet ons daar nog super erg schrikken met een grote leguaan (ofzoiets) die daar opeens zat, hij deed gelukkig niks en ik heb hem zelfs geaaid! Daarna liepen we door naar de Bridge over the river Kwai. Ik dacht dat deze midden in de natuur lag, dat is ook wel een beetje maar het is echt super toeristisch geworden! Er lag zelfs een klein luipaardje wat toeristen dan vast mogen houden (tegen betaling uiteraard) en mee op de foto mogen, zo zielig!! De brug zelf is wel erg mooi, we zijn hier overheen gelopen. Vervolgens gingen we met de trein over die rails (415 km, aangelegd door Europese oorlogsgevangenen en Aziaten, o.l.v. de Japanners in verschrikkelijke omstandigheden) die dus ook over de brug loopt, naar onze verblijfplaats gereden. In de trein was het ook super warm (geen glas in de ramen, warme golven wind in je gezicht). We konden nu wel meer zien van het Thaise landschap. . Erg mooi en groen, niet veel bergen.
We kregen een lunch op ons verblijf (we slapen in een drijvend hostel op de rivier, heel leuk!) en daarna gingen we door naar een waterval. We zijn eerst helemaal door de natuur naar boven gelopen (er was daar verder helemaal niemand) en bovenaan was een verlaten grot! We waren trouwens samen met een andere Franse backpacker, Julien. Er waren allemaal super grote vlinders! De grot was heel mysterieus en er stonden ook weer Buddha’s is (die zie je echt overal!). Toen weer naar beneden en lekker zwemmen bij de waterval, heerlijk! We konden helemaal naar boven klimmen en er lekker onder staan. Julien ging niet zwemmen en paste op onze spullen. We zijn daar 1,5 uur geweest en toen gingen we weer terug naar ons verblijf. Lekker chillen in de zon en daarna eten. ’s Avonds nog met Sietske, Tom, Julien, Nick (Ier) en Marian (Duitser, ja een man) gekaart. Het was erg gezellig! Na deze drukke dag vielen we dan ook snel in slaap :)

Vandaag is het alweer dinsdag (zijn jullie nog niet afgehaakt?). Heerlijk geslapen in ons drijvende hostel! Vanochtend eerst met een vlot achter een boot over de rivier gevaren, tegen de stroom in. Daarna werd het vlot los gemaakt en dreven we met de rivier mee. We stopten bij een olifantenfarm. Ik had al wel verhalen gehoord, maar eenmaal aangekomen waren we allemaal een beetje in shock. Toen ik in Indonesie was hadden we ook op olifanten gereden. Daar hadden ze een groot verblijf waar ze los liepen, gingen we ze wassen in de rivier en waren de mensen aardig voor de olifanten. Hier waren alle olifanten vastgeketend of ze hadden een miniplekje om te lopen. Je zag dat sommige olifanten helemaal gestresst waren, ze liepen bijvoorbeeld continu twee stappen naar voor en weer naar achter. De mannen bestuurden ze met een olifantenhaak (een stok met een haak eraan) waar ze de olifanten mee achter de oren prikten. Ook moesten ze stomme kunstjes met een hoepel doen, zielig! We hadden hier (helaas) van tevoren al voor betaald, maar toch had heel onze groep (7 personen) zoiets van ‘hier gaan we niet op zitten’. Het was echt heel zielig om te zien. De ‘olifantenmannen’ begrepen er niks van, het is een grote toeristische attractie en normaal doet iedereen daar wel aan mee denk ik.

Nog in shock van de olifanten gingen we alweer op weg naar de volgende trip. Ook heftig, ‘Hellfire Pass: een museum over de lange treinrails die gemaakt is (waar ik toen straks ook al over vertelde, van o.a. de Bridge over the river Kwai). Het was een heel mooi museum. Ik ben er nu veel meer over te weten gekomen doordat we films te zien kregen, uitleg kregen en foto’s en materialen enzo zagen. Het was heel indrukwekkend, allemaal super vermagerde mannen. Ze werkten in hele akelige omstandigheden, 18u per dag werken in de brandende zon, weinig eten, geen medicijnen etc. Na het museum zijn we een stuk van de route van de rails gaan lopen, dwars door jungle, bamboe en rotsen. Het was een hele mooie tocht, ook wel zwaar in de hitte met veel trappen. De ‘Hellfire Pass’ is een van de heftigste stukken waar de mannen aan gewerkt hadden, ze moesten met weinig materialen hele rotsen door midden hakken om daar de spoorlijn aan te leggen. Halverwege de route hielden Sietske en Tom het voor gezien, ik ben toen met Julien en Nick verder gelopen. We kwamen ook op een heel mooi uitkijkpunt aan waar we helemaal over de jungle en het landschap konden kijken!

In de middag konden we ook nog naar de Tijger Tempel gaan, maar hier zouden we dan wel aan moeten bij betalen. Dit hebben we niet gedaan omdat hier alleen maar gedrogeerde tijgers liggen waar dan 1000 toeristen mee op de foto gaan. In plaats daarvan hebben Sietske, Tom en ik nog een hele mooie privéboottocht gemaakt over de rivier, door de jungle. Toen we hiervan terugkwamen zijn we ook nog een stukje gaan lopen naar het dorpje wat hier vlak bij ligt, heel primitief, mooi om te zien! Daarna nog even gechilled, gegeten (ik ben de 1000x rijst nu al beu) en zo nog even kaarten en kletsen met Julien (De Duitser en de Ier zijn al weg).

Morgenvroeg gaan we naar 7 watervallen die allemaal bij elkaar liggen, ben erg benieuwd! En daarna een 4 uur durende busrit naar Ayuthaya. Daar verblijven we ook 2 nachten, om vervolgens weer terug te gaan naar Bangkok! Daar wordt dan het Thaise Nieuwjaar gevierd met een groot waterfeest!

Ik heb nu wel erg uitgebreid geschreven zie ik, maar we maken zoveel mee (ik schrijf nu nog super veel niet op) en anders heb ik het idee dat het niet goed overkomt wat we doen.

See you next time!!!

• 09 April 2013 - 15:48

Nienke:

Klinkt super leuk Leo! Leuk om je verhalen te lezen, klinkt bekend allemaal! Geniet er nog van!! X

• 09 April 2013 - 16:00

Elise:

Hoi Leoni,

Niks te lang hoor,....je mag gerust lekker doorschrijven!!! Gezellig om te lezen wat jij/jullie allemaal meemaken en gaan doen....
    Geniet er met z'n allen van!
    En ik ga geregeld kijken voor een update....

Veel plezier bij de 7 watervallen ....enne succes met de 4 uur durende busrit!

lieve groetjes,
    Elise

• 09 April 2013 - 16:27

Laukje:

Lieve Leonie. Wat leuk om te lezen, het klinkt nu al als een super reis! Geniet ervan en heeeel veel plezier! Liefs Laukje

• 09 April 2013 - 17:06

Paulien:

Hey Leonie!!

Super leuk om te lezen wat je allemaal doet daar en wat klinkt het gaaf!
    Ben heel benieuwd naar eventuele foto's (als die nog gaan komen ;-) )

Veel plezier nog!! x

• 09 April 2013 - 17:52

Jolanda Van Heijst:

Super leuk om iets van je horen( lezen)Al weer veel gezien hou ons maar goed op de hoogte vinden we heel leuk! Nog heel veel plezier en geniet er van. Groetjes van ons ook voor Sietske en Tom. Houdoe Xxx

• 09 April 2013 - 18:28

Els:

Hoi Leoni,
    Erg leuk om te lezen over al die belevenissen ! Klinkt ook erg bekend!
    Geniet ervan!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

Groetjes en heel veel plezier!
    Els

• 09 April 2013 - 18:44

Pleun:

Wohooow, jullie hebben echt al veel gezien en gedaan zeg! Leuk om te lezen! ;) En ben ook benieuwd naar foto's :)

Have fun! Geniet-ze, Xje

• 09 April 2013 - 18:46

Brechje:

Heey Leo, Siets & Tom!

We wisten al een beetje de verhalen over de app, maar nu ik het zo allemaal lees klinkt het nog leuker! Ben blij dat jullie allemaal op je plekje zitten en dat het zo goed gaat! Echt zo'n super ervaring, met mooie en minder mooie verhalen, zoals dat van de dieren. Wat erg eigenlijk dat ze dat daar doen! Goed om te horen dat het allemaal goed met jullie gaat! Jullie zitten er nog maar pas maar hebben al zoveel meegemaakt. Als ik het zo lees klinkt het allemaal super mooi! Vooral die tempels en watervallen lijken me zo mooi! Ik ben jaloers! Vind het alleen nog steeds een gek idee dat jullie nu aan de andere kant van de wereld zitten! Geniet er van met zijn 3e!

Ik kijk uit naar het volgende verslag!!
    Dikke Kus

• 09 April 2013 - 19:59

Mama:

Hoi Leoni

Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien ,t klinkt fantastisch !!! Ik wou dat ik er bij was, de natuur is volgens mij prachtig. Goed van jullie dat je niet op de olifanten bent gegaan ,wat zielig dat ze slecht behandeld worden. Heel veel plezier morgen en doe de groetjes aan sietske en Tom. Geniet van jullie prachtige reis . Kusjes mama

• 09 April 2013 - 20:19

Marlous:

Hi Leoni,

Wat een toffe verhalen! Klinkt allemaal super leuk (en herkenbaar..)
    Geniet er lekker van!

X Marlous

• 09 April 2013 - 22:09

Simone:

Heee Leooo!

Wat leuk om allemaal te lezen! En inderdaad je hebt al heeel veel meegemaakt! Mooie dingen gezien maar ook wel heftig zeg van die olifanten! Ook tof dat je zo met veel mensen aan de praat raakt, zoals Julien.. en gezellig kan kaarten :D Door al deze indrukken iedere dag zal je wel lekker kunnen slapen ja :) Nog heeeeel veel plezier en ik ga zeker je verhaaltjes volgen! En de groetjes aan Sietske en Tom!

XXX Simone

• 11 April 2013 - 20:22

Martijn:

Klinkt erg cool en soms ook herkenbaar. Al doe jij nog veel meer leuke dingen dan ik destijds heb gedaan.

• 13 April 2013 - 12:15

Oma Zwaans En Ineke:

Hallo Leoni ( en Sietske en Tom )

Jullie hebben al verschrikkelijk veel gezien lees ik nu , geniet er van en neem op tijd je rust .( lekker chillen )
    De Hartelijke groeten van Oma Zwaans en Ineke.