Bangkok en Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Leoni Gils - WaarBenJij.nu Bangkok en Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Leoni Gils - WaarBenJij.nu

Bangkok en Koh Chang

Door: Leoni

Blijf op de hoogte en volg Leoni

21 September 2016 | Thailand, Ko Chang

Hoi allemaal!
Hier issie dan: de eerste blog van de reis van Bram en mij!

Nu ik dit schrijf zijn we alweer meer dan een week op het Thaise eiland Koh Chang. Maar het begon natuurlijk allemaal op 10 september, de datum waar we zo lang naar uit hadden gekeken!
’s Ochtends werden Bram en ik door onze families uitgezwaaid op Schiphol. Ik was heel zenuwachtig, zo gek dat het nu echt ging beginnen! We vlogen eerst naar Moskou, hier hadden we een tussenstop van 2 uur. Ons vliegtuig had echter wat vertraging opgelopen waardoor we nog maar een uurtje hadden om over te stappen op het grote, chaotische vliegveld van Moskou. We zijn echt door het vliegveld heen gecrosst en gelukkig kwamen we op tijd aan voor ons vliegtuig naar Bangkok. Het vliegtuig was heel netjes en het eten was ook lekker. Bram en ik keken samen naar Harry Potter 1 (dat was lang geleden!) en gingen toen slapen. Na twee uur slapen (voor ons gevoel 01.30 ’s nachts) werden we alweer gewekt voor het ontbijt haha. Snel opgegeten en weer verder slapen. Waarna we om 04:00 op het vliegveld landden. Wat 09:00 Thaise tijd is, dus na vier krappe uren slapen, begon de warme ochtend weer.

Aangekomen in Bangkok zijn we met de skytrain en daarna taxi naar ons guesthouse gegaan. Het was heel gek om weer terug in Bangkok te zijn na 3 jaar. Alles is nog zo herkenbaar, de chaotischheid, de geuren, drukte, eetstalletjes, etc.

Wat hebben we in Bangkok gedaan? Nou, niet zo heel veel eigenlijk.... Vooral onze jetlag uitgeslapen, die toch wel flink aanwezig was. We hebben uiteraard met Tom gemeet! Samen zijn we gaan eten, hebben we wat rondgewandeld, nog wat gedronken en spelletjes gespeeld. Dat was gezellig! En natuurlijk hebben Bram en ik ook een heerlijke massage genomen, dat is hier zo goedkoop! We hebben vooral wat rondgewandeld, de trip naar Koh Chang geregeld, gegeten/gedronken en dat was het wel. Doordat we Bangkok al gezien hadden hoefden we niet meer alle ‘highlights’ af te rakken en dat was eigenlijk wel fijn.

Na twee dagen zijn we dus naar het eiland Ko Chang gegaan, dit ligt meer richting Cambodja en is het op één na grootste eiland van Thailand. Hier konden we ons dus wel even vermaken en vooral ook relaxen. Het is een soort ‘tussenstop’ voordat het rondreizen echt begint. We zijn van 08.00 tot 18.00 onderweg geweest met bus, andere bus, boot en taxi. Het was super slecht weer, heeeeeel veel regen!!! Sommige wegen waren net rivieren. We zitten in een super mooi verblijf, wat meer richting het binnenland ipv aan zee. “Oasis’’ heet het (http://www.oasis-kohchang.com) en je zit echt midden in de natuur/jungle met een mooi uitzicht op zee. Er is een hele gezellige gemeenschappelijke ruimte waar je kan eten maar ook lekker kan loungen en chillen. Hier zitten we eigenlijk elke avond na het eten.

Hier op Koh Chang hebben we al verschillende dingen gedaan die ik niet allemaal heel uitgebreid zal beschrijven. Zoals ik al zei is het een groot eiland, je rijdt in ongeveer een uur van de ene naar de andere kant. Er zijn verschillende strandjes, wij zitten aan Lonely Beach. We huren hier een scooter en daarmee crossen we heel het eiland over, met soms hele steile heuvels! Wat hebben we gedaan? Even een opsomming voor de makkelijkheid 
• We zijn al op verschillende stranden geweest zoals White Sand Beach, het grootste strand van het eiland. Hier hebben we baracuda (vis) gegeten op het strand bij de zonsondergang.
• We zijn naar een pier geweest met een vissersdorpje en hier ook naar een strandje geweest.
• We hebben een wandeling gemaakt naar een grote waterval, hier kon je ook bij zwemmen en er waren heel veel vissen!
• We hebben gekayakt door de mangrove, dat was echt heel mooi!
• We zijn op de scooter heel het eiland rondgereden
• We hebben gisteren twee scholen bezocht. Één hele grote en rijk uitziende school. Alles zag er super netjes uit. We waren er net met lunch en de kinderen kregen allemaal uitgebreid eten. We mochten op ons gemak even rondkijken.
De andere school was een school voor kinderen uit Cambodja, die zijn er hier blijkbaar heel veel maar omdat ze illegaal zijn mogen ze niet naar een Thaise school. Het was één ruimte met daarin 50 kinderen en één leraar. Die man doet alles voor de kinderen, hij haalt ze ’s ochtends op met zijn auto. Doet boodschappen voor ze op de markt voor de lunch (onder schooltijd), de kinderen zijn dan alleen. Hij geeft zo goed en kwaad als het kan in verschillende groepen les en hij brengt ze na schooltijd weer naar huis. Echt respect! Ze waren al kerstliedjes aan het oefenen want met kerst mogen ze een optreden geven in een hotel waar veel toeristen zijn en daar halen ze dan geld mee op. Bram heeft nog een dramales gegeven, dat vonden ze heel leuk!
• Ook gebruiken we onze tijd op Koh Chang om ons voor te bereiden op de volgende bestemming: Myanmar! Visum regelen, kijken waar we heen willen/welke route, etc.

Wat heel erg opvalt is dat het hier nu echt laagseizoen is. Het is erg rustig! Op de stranden ligt haast niemand. Ook is het weer niet heel warm (nog steeds wel 25 graden hoor) wat eigenlijk wel fijn is, niet zo verzengend heet. Overdag is het tot nu toe wel steeds droog geweest, maar ’s nachts kan het heeeeeel hard regenen en onweren!

Zaterdag gaan we terug naar Bangkok. We slapen dan 3 nachten bij Tom thuis om woensdagochtend naar Myanmar te vliegen. We houden jullie op de hoogte!

Heeeeel veel groetjes van mij en Bram!!

Ps. Hebben jullie de Vlog van Bram al gezien?! Typ bij Youtube ‘Bram van Beusekom’ in en je zal het vinden! Bram is heel fanatiek aan het vloggen dus er zullen meer filmpjes komen!(Beetje jammer wel dat ik het kabeltje om de actioncam op te laden thuis heb laten liggen.... In Bangkok op zoek naar een nieuwe. Gelukkig kan je met een telefoon ook filmen )

• 21 September 2016 - 11:14

Kristel:

Waauw Leo super leuk om dit te lezen, klinkt heerlijk allemaal. Jullie hebben al veel gedaan in die 1,5 week! Ook belangrijk om lekker veel te chillen inderdaad. Heb net ook de vlog van Bram bekeken, heel vet! Zien we precies wat jullie meemaken, echt leuk! Maak nog maar heeeel veel filmpjes

• 21 September 2016 - 16:29

Henk Van Beusekom:

Mooi verslag Leoni. Klinkt als een mooie start van deze bijzondere trip.
    Ik ben al benieuwd naar jullie vervolgavonturen.

• 21 September 2016 - 17:08

Lotte Van De Wouw:

Wat een leuk verslag om te lezen! En wat hebben jullie stiekem al veel gedaan! Lekker genieten samen! Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag :)

• 21 September 2016 - 18:29

Elke:

Leest heerlijk zeg, zoals je schrijft. Blijf vooral vua Insta een seintje geven, dan lees ik met je mee. Enjoy this to the max!

• 22 September 2016 - 07:37

Simone Broers:

Klinkt nu al als een fantastische reis! Goed dat jullie ook lekker even je rust pakken en inderdaad lekker dat het laagseizoen is :-) dan kun je in ieder geval overdag ook het een en ander ondernemen. Ik ben heel benieuwd naar je volgende blog! De vlog van Bram is heel tof gemaakt! Geniet lekker van al jullie avonturen ;-) xxx

• 22 September 2016 - 15:20

Sietske:

Leuk om zo nog een extra uitgebreide update te krijgen Leo en Bram! Geniet ervan! xxxxx

• 26 September 2016 - 18:14

Aukje:

Hoera, nu al een feest die reis van jullie! Geniet ervan :)
    Xx Aukje